Vizuelne intervencije

Ivana Ivkovic / Holly Officen / Bazen OŠ. 12 Septembar


         
         
         
         
         
         
         
         

HOLY OFFICE, ambijentalna postavka u vidu svetlosne instalacije koju cine natpis Holy office, izveden od trodimenzionalnih kliritnih slova osvetljenih led-diodnom svetlošcu, fotografije u light box-ovima Santiago I, II i fotografija Palm Springs, projektovana na zidu.

Simbolicka razmena unutar samog natpisa Holy office u vidu spoja dva pojma koji upucuju na suprotstavljene strane, duhovnu i zemaljsku- ljudsku, bez obzira na to da li je u pitanju originalna varijanta na engleskom ili prevod na srpskom, daje mu poseban oznaciteljski kvalitet. Holy office natpis u svojim radovima koristim da bih predstavila ili sugerisala odredeni prostor, stanje, situaciju ili vremenski trenutak.

Ideja ove postavke je da se u spoju vec postojeceg ambijenta unutrašnjeg decijeg bazena i svetlosnih instalacija sa foto zapisima na kojima su prizori Latinske Amerike, oznaci jedan od mogucih prostora i atmosfera Holy office-a.

Marko Markovic / Arheologija Podloge / Fasada Zgrade


         
         
         
         
         
         
         
         

Umetnicki postupak pod nazivom arheologija podloge sastoji se od uklanjanja vidljivih slojeva neke površine. Cilj je da se na onim slojevima, koji prethodno nisu bili vidljivi, otvori jedan novi prostor za smeštanje crteza. Taj novootkriveni prostor podloge nakon smeštanja crteža-rada dobija svojstva “Mesta”. Otvaranje mesta unutar postojeceg mesta izmešta sam crtež-rad. To izmeštanje jeste dvostruko. Sa jedne strane u odnosu na prostor, sredinu u kojoj se rad nalazi. Sa druge strane u odnosu na vreme u kojem se rad pojavljuje. Izmeštanje u odnosu na vreme asocira na arheologiju i tako stvara utisak necega iz prošlosti.

Vladimir Miladinovic / O zlatnom dobu / Otpad guma RBM


         
         
         
         
         
         
         
         

Postoje dva nivoa na kojima rad “Zlatno doba” funkcioniše. Sa jedne strane, to je kriticko promišljanje savremenih ideoloških praksi kasnog kapitalizma u domenu rada i socijalne egzistencije. Dok sa druge strane, imamo kritiku socijalizma, koji je ovde uzet kao neka vrsta paradigme stabilnosti i socijalne pravde. Stvar je u tome što u ovom kontekstu obe ideologije suplementiraju jedna drugu, i zapravo funkcionišu u nekoj vrsti medusobne kohezije. Kapitalizam u svom nestabilnom stanju, konstanto oseca nostalgiju, odnosno, fantazira o sigurnoj socijalistickoj prošlosti. Time dopunjuje svoje nedostatke i pruža lažnu sliku stabilnost. Problem je u tome što socijalizam o kome se mašta, zapravo, nikada nije postojao u takvom obliku. Jedna od osnovnih oblika kapitalizma je i to, što pruža nadu da ce izgraditi drevni dom o kome se mašta. Time nas navodi da se “opustimo” i odreknemo kritickog mišljenja, odnosno, da se prepustimo da nas ideologija vodi.

Branko Milanovic / Odvajanje / plato ispred direkcije RBM-a



         
         
         
         
         
         
         

Odvajanje kao neophodan proces za zapocinjanje novog “života” (novog postojanja) forme iz forme. U ovom slucaju je predstavljen zamrznuti trenutak, jedne radnje(dešavanja) koje treba da nas podseti na mogucnost odvajanja, i mogucnost novog postojanja. Sama kompozicija skulpture je takodje skoncentrisana, na ovaj cin odvajanja, kao najdinamicnijeg dešavanja, odvajana iz egzaktne kubicne forme. Forma skulpture bi bila tretirana jednostavno, oskudno i egzaktno, izradjena u metalu, koji bi vremenom pod atmosferskim uslovima korodirao (patinirao), dobio odredenu vizuelnu kompaktnost, što bi pojacalo sveukupni utusak.